[ENHA] Shaman guide by Rippy
The Genesis forum :: World of Warcraft :: Class guides :: WotLK :: Shaman
Strana 1 z 1
[ENHA] Shaman guide by Rippy
Odkazy:
http://elitistjerks.com/f47/t20765-shaman_enhancement/
https://wow-forsaken.forumczech.com/t823-wotlk-enhancement-shaman-equipment
http://www.wowwiki.com/Shaman
Výběr rasy:
Horda
Orc > Troll > Tauren
Orc - nejvýhodnější racialky ->
Blood Fury = 322AP + 163SP/ 15 sec (2min CD),
Axe Specialization = 5 expertize na axe a fist weapony,
Hardiness = 15% snížení doby trvání stunu.
Troll - nejvšestranější raciálka ->
Berserking = 20% zrychlení casting a attack speed na 10 sec (3min CD),
Beast Slaying = 5% zvýšení damage do beastů,
Da Voodoo Shuffle = 15% snížení trvání impairing efektů,
Regeneration = 10% zvýšení HP regenu.
Tauren - nejslabší DPS racialky ->
Nature rezistance = 2% snížení šance být zasažen nature spellem,
War Stomp = zastunuje 5 targerů v max.8y na 2 sec (2min CD),
Endurance = 5% zvýšení základních HP.
Aliance
Draenei - Nejlepší party/raid support raciálka ->
Heroic Presence = 1% zvýšení hitu pro všechny v okruhu 30y,
Shadow Rezistance = 2% snížení šance být zasažen shadow spellem,
Gift of the Naaru = instant HoT (3min CD).
Staty:
1HIT > 1EXP > 1AGI = 1CRIT = 1INT > 1Haste > 1STR > 1AP > 1ArP > 1SP
Pro srovnávání statů a gearu používám systém AEP, tj. přepočet statů na attack power (AP). Například podle hodnot níže 10 crit ratingu = 10x1,7 = 17AEP => potřebuju 17AP abych se vyrovnal DPS, které mi dá 10 crit ratingu. Hodnoty jsou vypůjčené z fora http://elitistjerks.com.
Pro Naxx gear jsou AEP (prepocet vsech statu na AP):
AP - 1
Crit Rating - 1.7
Hit Rating - 3.1
Expertise Rating - 2.6
Haste Rating - 1.3
Armor Penetration Rating - 0.8
Spellpower - 0.9
MH dps - 5.9
OH dps - 2.5
Strength - 1.1
Agility - 1.7
Intellect - 1.7
Crit Rating - 1.7
Hit Rating - 3.1
Expertise Rating - 2.6
Haste Rating - 1.3
Armor Penetration Rating - 0.8
Spellpower - 0.9
MH dps - 5.9
OH dps - 2.5
Strength - 1.1
Agility - 1.7
Intellect - 1.7
Haste
S příchodem WOTLKu se haste a spell haste spojili do jednoho společného statu a tím je haste. Haste zrychluje melee útoky. zkracuje dobu potřebnou na cast spellů a snižuje global cooldown (GCD).
Shaman je jedna ze 4 class, která na WOTLKu těží z haste o ~25% více než jiné classy. Zatím co většina class potřebuje na 1% zrychlení 32,79 haste rating, tak shaman spolu s paladinem, DK a druidem potřebuje pouze 25,21 haste ratingu na 1% zrychlení melee útoků. Na spelly je klasika 32,79.
Hlavní shamanův nepřítel je GCD, který nás opravdu nemálo omezuje, proto se snažíme zaměřit na haste jako na jeden z hlavních statů. Samotné gemování haste ratingu nebo upřednostňování před ostatními staty na úrovni T7-T8 equipu nedoporučuji neboť na této úrovni potřebujeme nabrat dostatek critu a hlavne AP.
Abychom snížili GCD z 1,5 sec na 1,0 sec je nutné mít 1639,5 haste ratingu. Na raidu můžeme získat až 20% melee haste (WF totem nebo DK aura) a 8,15% spell haste (totem a mookin ci pala aura). Jelikož se haste mezi sebou vzájemně násobí (1.05x1.03x1.387) je potřeba získat 1269 haste na soft haste cap (GCD = 1 sec).
Haste může působit jako kontraproduktivní stat ve chvíli, kdy se naše weapon speed dostane na 1.51 - 1.41 speed, pak se ochuzujeme o proc WF a můsíme čekat na další swing zbraní.
Výpočet GCD v závislosti na haste ratingu lze vypočítat:
Nový GCD = základní GCD x (1/1 + (Haste rating/3279))
Hit
Hit rating je stat, který má nejvyšší prioritu a úkolem každého i "modro-zeleného" shamana by mělo být získat patříčné hodnoty. Ačkoliv to může znít divně, tak enha shaman necapuje melee hit, ale spell hit!
Spelly jako lighting bolt (chain), shocky, magma totem tvoří ~50% celkového damage a každý miss, který těmito spelly uděláme nás stojí velmi drahocené DPS (damage per second). Navíc s narůstajícím spell hitem roste i melee hit, který roste pomaleji než spell hit, ale zase jako enha shamani máme 6% melee hitu z talentů. Melee Hit necapujeme, protože všechen hit přes spell hit cap už není, tak efektivní jako před dosažením spell hit capu.
32,75 hit rating = 1% melee hit,
26,30 hit rating = 1% Spell hit,
668 hit rating = 21% Hitu + 6% talenty = MELEE HIT CAP,
368 hit rating = 14% hitu + 3% misery (SP spell nebo FF od druida) = SOFT SPELL HIT CAP
447 hit rating = 17% Hitu = HARD SPELL HIT CAP.
Expertise
Expertise je hned po hitu nejdůležitějším statem neboť expertise snižuje naši sanci dostat parry/dodge na veskeré naše melee ability a to včetně specialních (žlutých) útoků. Zajímá nás pouze soft cap, to je hodnota nutná pro snížení šance dostat dodge/parry o 6,5%. Aby byl náš soft cap využit na 100% mělo by se každě melee dps držet stále v zádech zaždého moba(bosse). Pokud bychom se nedrželi zezadu moba(bosse) naš soft expertise cap by nestačil na snížení šance dostat parry (!!14%!!) - na tuto situaci bychom potřebovali tzv. hard expertise cap. 3/3 talentu v Unleashed Rage zaručuje 9 expertise (9x8,2=73,8 ). Velkou výhodu mají u tohoto statu orkové, kteří mají raciálku 5 expertise (5x8,2=41) na axe a fist weapony.
8,2 expertise rating = 1 expertise,
139,4 Expertise rating = 17 Expertise + 9 Expertise z talentu = -6,5% Dodge/Parry = SOFT EXPERTISE CAP.
98,4 Expertise rating = 12 Expertise = cap pro orky
Crit
Crit rating zvedá procentuálně šanci našich útoků dát tzv. crit (kritický zásah), který navýší hodnotu našeho normal hitu o 100% (tj. zdvojnásobí damage). Od WOTLKu se spojil spell crit rating a melee crit rating ve společný stat crit rating, který zvedá obě hodnoty.
45,91 crit rating = 1% critu
Mimo crit rating zvedají crit i agilita a intellect. Agilita zvedá pouze melee crit a intellect pouze spell crit.
83.30 agility = 1% melee crit,
166,67 intellect = 1% spell crit.
Melee crit cap je hranice, nad kterou již crit rating (agility nebo intellect) nezvyšují crit.
Maximum Critical chance = 100% - (Glancing blows chance) – (Chance to be Dodged) - (Chance to be Parried) – (Chance to Miss)
Crit cap proti bossovi je Maximum Critical Chance + 4,8%.
Armor penetration
Na TBC byl v SWP ignore armor naprosto neuveřitelným boosem DPS, od WOTLKu se zmenila mechanika ignore armoru a pro shamana již tento stat není vůbec důležitý. Armor penetration procentuálně snižuje armor mobů/bossů, což je proti mobům s velkým armorem výhoda, ale proti mobům s nízkým armorem je dost neefektivní. Pro shamana není tento stat prioritním z prostého důvodu, 50% damage tvoří spelly, které nejsou ovlivněny armorem bosse, proto má ArP pouze 50% efektivitu pro shamana.
83lvl (boss) = 10,5k armoru = 40% redukce melee damage,
13,99 ArP rating = 1% ignore armoru,
Každých 100ArP ~ +2-3% damage (ArP začíná zvedat damage na 2%/100ArP a čím více ArP máme tím se zvětšuje jeho efektivita).
Např. trinket Grim Toll zvedá damage fyzických útoků o 12,5% pokud máte v základu 0 -100 ArP. Pokud máte více, zvětší se i damage více (viz. předchozí věta).
Na raidu můžeme dosáhnout pomocí debuffů až 25% ignore armoru (sundery = 20% a Faerie Fire = 5%). Podrobné tabulky s redukcí armoru naleznete ZDE
Talenty:
Pro low gear (T7) 18/53/0
Talenty pro všestrané raidování i pro solo akce. Obsahují vylepšení Strenght of Earth Totem o 15%, o 4% zlepšení WF totemu a v neposlední řadě obsahuje vylepšený Stormstrike, který doplňuje 20% základní many. V podstatě jen s těmito třemi skupinami talentů bych doporučoval hýbat
Talent build pro maximální možný boost DPS vypadá takto: 20/51/0. To ale pouze za předpokladu, že v raidu máme jiného cementa, který má o 15% vylepšené totemy a o 4% vylepšený haste totem nebo alespoň frost DK.
Enchanty a zbraně:
Na obě zbraně enchant Berserking -> +400AP na 15 sec, může procovat najednou z obou zbraní pak je nárůst 800AP!
Shaman enchant MH zbraně: Windfurry Weapon (WF) - 2x extra útok zvýšený o 1250 AP,
Shaman enchant OH zbraně: Flametongue Weapon(FT) - Fire damage (zvyšuje účinnost útoku Lava Lash + 211 spell power).
Volba zbraní se oproti TBC vůbec nezměnila, shaman stále volí 2 pomalé zbraně, s co největším damagem a DPS. Jejich rychlost by měla být ideálně 2,6 sec.
Rotace spellů (priority):
WOTLK shaman již nemá přesnou rotaci spellů, ale hráč se v podstatě rozhoduje na základě priorit.
Základní priority:
Lighting bolt > Stormstrike > Flame Shock > Earth Shock > Lava Lash > Fire Nova
Je nutné zakomponovat do "rotace" také magma totem (20 sec uptime), Lighting Shield a Feral SpiritRotace shocků:
Flame Shock - (2-3x) Earth Shock - Flame Shock - (2-3x) Earth Shock...
DoTka z Flame shocku je ovlivněna hastem, to znamená čím víc haste, tím rychleji "vytiká". Na určité hranici haste dosahneme jí už v T7 zkratíme rotaci shocku FS - 3xES na FS - 2xES.Záleží také na počtu talentů v Reverbation. Je tu jednoduché pravidlo: POkud na targetu není Flame Shock má prioritu č.1 pokud na targetu je dávám Earth Shock.
Pro srovnání je damage Flame shocku vs. Earth shocku následující 60% vs. 40%. To znamená určitě rotova shocky. Jak ovlivňuje spell power spelly shamana se můžete dozvědět ZDE
Střídání shocků při 20% haste a 4 talentech v Reverbation.
Výpočet proč je lepší Lightning bolt (LB) než Chain Lightning (CL) na silngle target ZDE
Další spelly v rotaci:
Kromě základních spellů (viz výše) používá shaman ještě další spelly, které díky dlouhým CD využivá mnohem méně nebo to 90% encounterů s bossem nevyžaduje nebo nedovoluje. Patří sem:
Feral spirits - vyvolá 2 vlky, kteří bojují po boku shamana po dobu 45 sekund, je vhodné vyvolat je tesně před BL, aby byl jejich efekt, co největší. Kromě damage vlci každým svým hitem healují shamana. Mezi jejich zajímavou funkci může patřit 60% sprint na 15 sec (zároveň odstraní zpomalovací efekt).
Shamanistic Rage - tento spell má šanci každým hitem doplnit manu ve výši 15% shamanových AP. Zároveň redukuje přijímanou damage o 30%. Tento spell nepoužívat pokud opravdu nepotřebuju doplnit manu, protože stojí GCD. Naopak v 2xT10 házet na CD neboť zvyšuje damage o 12% na 15 sec.
Lightning Shield - Díky talentu 3/3 Static Shock dostává shaman 6% šanci, že jeho LS dá damage i když do shaman nikdo neútočí. Zárověň zvětšuje počet shieldů ze 3 na 9.
Wind Shear - Kromě přerušení aktuálního castu nepřítele snižuje mírně threat. Příliš často se nepoužívá, protože tanci mají v 99% agra na rozdávání. Výhodou tohoto spellu je, že na nej nepůsobí GCD, takže ho lze dávat v kombinaci s jiným spelem v základní rotaci.
Ukázka rotace T7 shamana:
Glyphy:
[Glyph of Stormstrike] - navyšuje o 8% damage nature spellama,
[Glyph of Feral Spirit] - navyšuje o 30% AP vlků z AP shamana,
[Glyph of Windfury Weapon] - o 2% zvyšuje šanci na proc WF,
[Glyph of Lava Lash] - o 10% zvětšuje damage Lava Lash,
[Glyph of Renewed Life] - nepotrebujete ANKH na reinkarnaci,
[Glyph of Water Walking] - nepotrebujete reagent pro buff pro chození po vodě,
[Glyph of Astral Recall] - zkracuje CD tohoto spellu o 7,5 min.
Gemy:
Meta Gem: 21AGI + o 3% zvětšený damage critu
Red Gem: 32AP (40AP),
Yellow Gem: 16Hit (20hit), 16AP+8Crit (20AP+10Crit) nebo 16Haste (20haste)...
Blue Gem: 6All stats (10All stats), víc jak 1 modrý gem gemovat nedoporučuji, ale pokud je to nutné 16AP+12stam (20AP+15Stam).
Buffy před bossem:
Jídlo:
Fish Feast = +80AP +46SP +40Stam,
Flask:
Flask of Endless Rage = 180AP,
Scroll:
48INT = 48AP +0,3% spell crit nebo 30AGI = 30AP +0,36 melee crit,
Potions:
Potion of Haste = 500Haste na 15 sec,
Další:
Flame Cap = zvýší fire spell power o 80 + každým hitem dá 40-60 fire damage.
Support raidu/party:
Unleashed Rage = +10% Attack Power,
Strenght of Earth Totem = 178 AGI a 178 STR (o 15% efektivnější než Horn of Winter od DK),
Windfury Totem = 16% melee haste (20% s talentami),
Bloodlust = zrychluje o 30% melee, spell a ranged haste na 40 sekund,
Rezist a cleansing totemy = pomocí těchto totemů značně usnadňuje některé encountery...
Klady a zápory:
[+] Největší melee support ze všech class,
[+] Velmi obstojný plošnič, kterému se dost těžce konkuruje (obdobně jako paladin nebo unholy dk má z 99% stejnou rotoci na single i na multi-target),
[+] Na single target se dokáže držet v lepší polovině DPSek,
[+] Classa, která není o 2 tlačítkách,
[-] Totemy mají malý dosah (30y),
[-] Při fightech, kde se musíme pohybovat (Heigan, Grobbulus ...) je jedním z nejslabších melee DPS,
[-] Občas až příliš složitá rotace,
[-] Jedna z nejslabších class do PvP,
[-] V low gearu velmi teče na manu a HC dungy jsou vyložené utrpení => je nutné přizpůsobit talenty na úkor DPS.
Naposledy upravil ripper dne Tue Feb 28, 2012 1:58 am, celkově upraveno 121 krát
ripper- Poeet p?íspivku : 2143
Points : 2176
Registration date : 18. 11. 08
Re: [ENHA] Shaman guide by Rippy
Makra:
Cast stormstriku, začneš utočit i když maš CD na SS, pomoci tohoto makra pošlu vlky na aktualní target a zárověn zruším Horn of Winter, jelkož totemy dávají o 15% statu nahoru.
Pomocí levého tlačítka dam na MH WF a pomocí pravého tlačítka na OH FT.
Vyvolám vlky a druhým kliknutím jim dám pasivitu, aby neutočili na toho na koho nechci.
Macro pro lighting bolt:
Pokud máte engeneering a potřebujete z enchantu http://www.wowwiki.com/Hyperspeed_Accelerators vymáčknout maximum doporucuji si udělat následující makro (misto Earth Shocku je mozný to narvat temer k cemukoliv, co porad spamujete :
Addony:
Moje interface je ovlivněno balíčkem TUKUI, takže některé addony z níže uvedených nepoužívám, ale kdybych musel použiji je. Jinak snad až na nejaký ten totem timer (pokud nepoužíváme blizzard totem timer) a něco co ukazuje přehledně maelstrom, žádné speciální addony nepotřebujete. Ale v zájmu pohodlnějšího hraní je lepší mít pomocníky, kteří hlídají vedlejší činnosti a vy se můžete věnovat čistě rozdávání damage.
TotemTimers - Osobně ho sice nepoužívám, ale bez pořádného totem timeru, který by sledoval uptime vašich totemů se prostě neobejdete. Dal hlídá enchanty na zbraních a uptime shieldů.
Classtimer - Zobrazuje vaše nebo nepřítelovy dotky, buffy, debuffy ...
MikScrollingBattleText - Přehledně zobrazuje rozdaný i obdržený damage a healing, aktuální proc trinketů a jiné...
CCP (Class Combo Points) - Digitalní číselník, co ukazuje počet stacků maelstromu. (V jednoduchosti je síla)
Profese
WOTLK se oproti TBC liší tím, že už neexistuje 1 správná profese a další jsou prostě horší. WOTLK je v tomhle mnohem volnější a umožnuje hráčům vybrat profese, které chce a ne které musí.
Skinning - Hlavní profese po jejímž vyskilování na maximální skill 450 obdrží hráč poslední rank (6) Master of anatomy, který dává +40 crit ratingu.
Mining - Hlavní profese po jejímž vyskilování na maximální skill 450 obdrží hráč poslední rank (6) Toughness, který dává +60 stamina.
Herbalism - Hlavní profese po jejímž vyskilování na maximální skill 450 obdrží hráč poslední rank (6) Lifeblood, který dává extra heal (HoT) 3600 za 5 sec.
Engeneering - Profese, která nabízí nejširší škálu vychytávek. Najdete tu instantní poštu, wormhole, instantní banku (od Ulduaru), roboty opraváře, bomby a speciální bomby do opasku. Tohle jsou vychytávky, které příliš DPS nezvednou, proto tu najdeme ještě 340haste na 12 sec na rukavice, 24 crit ratingu + raketový pohon na boty a 23agility + padák na back. Na single target není tato profese příliš velkým boostem, jakmile jde ale o krátké boje s plošněním stává se z něj velmi mocná profese.
Enchanting - Umožňuje očarovat itemy a zvednout nebo přidat nějaké staty. Jako enchanter máte možnost získat oproti ostatním výhodu enchantu na prsteny a to v podobě +40AP.
Leatherworking - Dokážete vyrábět leather a mail gear, který narozdíl od TBC není SB (soulbound), takže leatherworker přišel o výhodu nosit jako jediný některé itemy. Avšak od WOTLKu dostal vylepšený enchant na wristy +130AP a může si dělat podstatně levnější záplaty na legy.
Inscription - Nová WOTLK profese, která umožňuje vyrábět glyphy, scrolly a off-handy. Specialitou je vylepšený enchant na ramena +130AP +15 crit rating.
Jewelcrafting - Profese s největším potenciálem, umožní vám vyrábět nejrůznější gemy, trinkety, prsteny nebo necky. Na WOTLKu máte jako JWCer možnost do svého EQ umístit 3 speciální gemy. Např. +68AP, +34Agi, +34hit, +34crit ...
Blacksmithing - Vyrábí plate a mail gear, na WOTLKu odpadla možnost vyrobit si nějaké slušné zbraně. Naopak BS dostalo boost vyrobit 3 sockety do wristů, legů a waistu (ten můžou i ti co nemají BS).
Tailoring - Vyrábí cloth gear, létající koberce a má levější záplaty na legy. Jeho specialitou na WOTLKu je enchant na back +400AP na 15 sec.
Alchemy - Oproti TBC dostala alchemka význam i pro melee DPS. Alchemista má dvojnásobně prodloužen efekt trvání flaskek a zvětšen jejich efekt o 30%.
Boost profesí
K výpočtům je srovnávání klasických enchantů a buffů, které byste meli bez profese. Všechno je přepočínáno na AP podle tabulky uplně nahoře v záložce Staty. Výsledky berte pouze orientačně. S každým lepším EQ budou rozdíly mezi profesemi čím dál zanedbatelnější. Například na ruce bych si dal enchant 44AP, ale protože mám engeneering vymením ho a 340haste na 12 sec. Musím proto brát v potaz rozdíl mezi tím, co by mi dal klasický enchant a co specialní enchant.
JWC > INS = LW = BS = ENCH > SKIN > TAIL > ENG > ALCH > MIN = HERB
Skinning - 40 x1,7 = 68AEP
Mining - 0 AEP
Herbalism - 0AEP
Engeneering - Back 1x1,7 = 1,7, Ruce 44AEP vs.(340/5)x1,3 = 88,4AEP, Boty 32AP vs. 24crit 32AEP vs. (24x1,7)= 40,8AEP => 54,9 AEP
Enchanting - (2x40)x1 = 80AEP
Leatherworking - (130 - 50)x1 = 80AEP
Inscription - 40AP vs. 120AP => 80x1 = 80AEP
Jewelcrafting - do Ulduaru: 3x32AP = 96AEP vs. 3x68AP = 204AEP => 204-96= 108AEP, od Ulduaru: 3x40AP = 120AEP vs. 204AEP = 204-120 = 84AEP
Blacksmithing- 2x40AP = 80AEP
Tailoring - (400/4)x1 = 100AEP - (22x1,7) = 62,6AEP
Alchemy - 180x1,3 = 234EP => 54AEP
Videa:
Cast stormstriku, začneš utočit i když maš CD na SS, pomoci tohoto makra pošlu vlky na aktualní target a zárověn zruším Horn of Winter, jelkož totemy dávají o 15% statu nahoru.
- kód:
#showtooltip
/cast Stormstrike
/startattack
/petattack
/cancelaura Horn of winter
Pomocí levého tlačítka dam na MH WF a pomocí pravého tlačítka na OH FT.
- kód:
/stopcasting
#showtooltip
/cast [button:1] Windfury Weapon
/use 16
/cast [button:2] Flametongue Weapon
/use 17
Vyvolám vlky a druhým kliknutím jim dám pasivitu, aby neutočili na toho na koho nechci.
- kód:
#showtooltip
/cast Feral Spirit
/petpassive
Macro pro lighting bolt:
- kód:
#showtooltip
/cast Lightning bolt
/stopcasting
Pokud máte engeneering a potřebujete z enchantu http://www.wowwiki.com/Hyperspeed_Accelerators vymáčknout maximum doporucuji si udělat následující makro (misto Earth Shocku je mozný to narvat temer k cemukoliv, co porad spamujete :
- kód:
#showtooltip
/cast Earth Shock
/use nazev rukavic
Addony:
Moje interface je ovlivněno balíčkem TUKUI, takže některé addony z níže uvedených nepoužívám, ale kdybych musel použiji je. Jinak snad až na nejaký ten totem timer (pokud nepoužíváme blizzard totem timer) a něco co ukazuje přehledně maelstrom, žádné speciální addony nepotřebujete. Ale v zájmu pohodlnějšího hraní je lepší mít pomocníky, kteří hlídají vedlejší činnosti a vy se můžete věnovat čistě rozdávání damage.
TotemTimers - Osobně ho sice nepoužívám, ale bez pořádného totem timeru, který by sledoval uptime vašich totemů se prostě neobejdete. Dal hlídá enchanty na zbraních a uptime shieldů.
Classtimer - Zobrazuje vaše nebo nepřítelovy dotky, buffy, debuffy ...
MikScrollingBattleText - Přehledně zobrazuje rozdaný i obdržený damage a healing, aktuální proc trinketů a jiné...
CCP (Class Combo Points) - Digitalní číselník, co ukazuje počet stacků maelstromu. (V jednoduchosti je síla)
Profese
WOTLK se oproti TBC liší tím, že už neexistuje 1 správná profese a další jsou prostě horší. WOTLK je v tomhle mnohem volnější a umožnuje hráčům vybrat profese, které chce a ne které musí.
Skinning - Hlavní profese po jejímž vyskilování na maximální skill 450 obdrží hráč poslední rank (6) Master of anatomy, který dává +40 crit ratingu.
Mining - Hlavní profese po jejímž vyskilování na maximální skill 450 obdrží hráč poslední rank (6) Toughness, který dává +60 stamina.
Herbalism - Hlavní profese po jejímž vyskilování na maximální skill 450 obdrží hráč poslední rank (6) Lifeblood, který dává extra heal (HoT) 3600 za 5 sec.
Engeneering - Profese, která nabízí nejširší škálu vychytávek. Najdete tu instantní poštu, wormhole, instantní banku (od Ulduaru), roboty opraváře, bomby a speciální bomby do opasku. Tohle jsou vychytávky, které příliš DPS nezvednou, proto tu najdeme ještě 340haste na 12 sec na rukavice, 24 crit ratingu + raketový pohon na boty a 23agility + padák na back. Na single target není tato profese příliš velkým boostem, jakmile jde ale o krátké boje s plošněním stává se z něj velmi mocná profese.
Enchanting - Umožňuje očarovat itemy a zvednout nebo přidat nějaké staty. Jako enchanter máte možnost získat oproti ostatním výhodu enchantu na prsteny a to v podobě +40AP.
Leatherworking - Dokážete vyrábět leather a mail gear, který narozdíl od TBC není SB (soulbound), takže leatherworker přišel o výhodu nosit jako jediný některé itemy. Avšak od WOTLKu dostal vylepšený enchant na wristy +130AP a může si dělat podstatně levnější záplaty na legy.
Inscription - Nová WOTLK profese, která umožňuje vyrábět glyphy, scrolly a off-handy. Specialitou je vylepšený enchant na ramena +130AP +15 crit rating.
Jewelcrafting - Profese s největším potenciálem, umožní vám vyrábět nejrůznější gemy, trinkety, prsteny nebo necky. Na WOTLKu máte jako JWCer možnost do svého EQ umístit 3 speciální gemy. Např. +68AP, +34Agi, +34hit, +34crit ...
Blacksmithing - Vyrábí plate a mail gear, na WOTLKu odpadla možnost vyrobit si nějaké slušné zbraně. Naopak BS dostalo boost vyrobit 3 sockety do wristů, legů a waistu (ten můžou i ti co nemají BS).
Tailoring - Vyrábí cloth gear, létající koberce a má levější záplaty na legy. Jeho specialitou na WOTLKu je enchant na back +400AP na 15 sec.
Alchemy - Oproti TBC dostala alchemka význam i pro melee DPS. Alchemista má dvojnásobně prodloužen efekt trvání flaskek a zvětšen jejich efekt o 30%.
Boost profesí
K výpočtům je srovnávání klasických enchantů a buffů, které byste meli bez profese. Všechno je přepočínáno na AP podle tabulky uplně nahoře v záložce Staty. Výsledky berte pouze orientačně. S každým lepším EQ budou rozdíly mezi profesemi čím dál zanedbatelnější. Například na ruce bych si dal enchant 44AP, ale protože mám engeneering vymením ho a 340haste na 12 sec. Musím proto brát v potaz rozdíl mezi tím, co by mi dal klasický enchant a co specialní enchant.
JWC > INS = LW = BS = ENCH > SKIN > TAIL > ENG > ALCH > MIN = HERB
Skinning - 40 x1,7 = 68AEP
Mining - 0 AEP
Herbalism - 0AEP
Engeneering - Back 1x1,7 = 1,7, Ruce 44AEP vs.(340/5)x1,3 = 88,4AEP, Boty 32AP vs. 24crit 32AEP vs. (24x1,7)= 40,8AEP => 54,9 AEP
Enchanting - (2x40)x1 = 80AEP
Leatherworking - (130 - 50)x1 = 80AEP
Inscription - 40AP vs. 120AP => 80x1 = 80AEP
Jewelcrafting - do Ulduaru: 3x32AP = 96AEP vs. 3x68AP = 204AEP => 204-96= 108AEP, od Ulduaru: 3x40AP = 120AEP vs. 204AEP = 204-120 = 84AEP
Blacksmithing- 2x40AP = 80AEP
Tailoring - (400/4)x1 = 100AEP - (22x1,7) = 62,6AEP
Alchemy - 180x1,3 = 234EP => 54AEP
Videa:
Naposledy upravil ripper dne Thu Jan 26, 2012 12:01 am, celkově upraveno 11 krát
ripper- Poeet p?íspivku : 2143
Points : 2176
Registration date : 18. 11. 08
Re: [ENHA] Shaman guide by Rippy
Čau Rippy,o shamana se moc nezajímám,ale koukám že dáváš na obě zbraně berserking,aktuálně hraju na twinu a shamani tam dávaj na enha Black Magic,což vzhledem k tomu že jak píšeš je 50% dmge ze spellů a používáš celkem dosti spellů a 250 haste se hodím,zajímalo by mě tedy jestli se víc vyplatí 2xberserking nebo v aktuálním eq se berserk vyplatí víc,každopádně pěkně sepssaná guide.
Whiteski- Anonymní
Re: [ENHA] Shaman guide by Rippy
Sry za doublepost,koukám jen že jsem to napsal blbě...na offhandu dávají Black Magic...jinak viděl jsem to u lidí z guild typu SodA která dává yoga25+0 atd... a zrovna slabej eq neměli.
Whiteski- Anonymní
Re: [ENHA] Shaman guide by Rippy
Čau no jednoduchý srovnání při procu:
400 AP = 400x1 = 400 AEP
250 haste = 250x1,3 = 325 AEP
Uptime berserkingu je ~40%
Uptime black magicu je ~27% (čísla z http://elitistjerks.com/f47/t20765-shaman_enhancement/)
Haste je pro cementa důležitej kvůli snížení GCD, ale berserking vyjde proste líp, bez ohledu na to jestli pravě použiješ spell nebo melee abilitu s berserkingem vždy získáš damage nahoru. Black magic ti sníží GCD a zrychlí bílé útoky. Hlavně tedka v T7 EQ, kdy potřebuješ nabrat, co nejvíc AP. Stejný jako ted gemovat za wara nebo huntera Ar.pen.
400 AP = 400x1 = 400 AEP
250 haste = 250x1,3 = 325 AEP
Uptime berserkingu je ~40%
Uptime black magicu je ~27% (čísla z http://elitistjerks.com/f47/t20765-shaman_enhancement/)
Haste je pro cementa důležitej kvůli snížení GCD, ale berserking vyjde proste líp, bez ohledu na to jestli pravě použiješ spell nebo melee abilitu s berserkingem vždy získáš damage nahoru. Black magic ti sníží GCD a zrychlí bílé útoky. Hlavně tedka v T7 EQ, kdy potřebuješ nabrat, co nejvíc AP. Stejný jako ted gemovat za wara nebo huntera Ar.pen.
ripper- Poeet p?íspivku : 2143
Points : 2176
Registration date : 18. 11. 08
Re: [ENHA] Shaman guide by Rippy
Aha tak jsem se včera bavil s jednim shamanem a na twinu nefunguje stackování berserkru tak si tak říkám,tady je to opravený?
Whiteski- Anonymní
Re: [ENHA] Shaman guide by Rippy
Jj tady to slape suprove.Whiteski napsal:Aha tak jsem se včera bavil s jednim shamanem a na twinu nefunguje stackování berserkru tak si tak říkám,tady je to opravený?
ripper- Poeet p?íspivku : 2143
Points : 2176
Registration date : 18. 11. 08
Similar topics
» [ENHA] Shaman guide 4.3.4
» [ENHA] shaman PvE
» [ENHA] shaman a hit
» [ENHA] Shaman Equipment
» [ELE] Shaman guide
» [ENHA] shaman PvE
» [ENHA] shaman a hit
» [ENHA] Shaman Equipment
» [ELE] Shaman guide
The Genesis forum :: World of Warcraft :: Class guides :: WotLK :: Shaman
Strana 1 z 1
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
|
|