[RETRI] Pala guide
The Genesis forum :: World of Warcraft :: Class guides :: WotLK :: Paladin
Strana 1 z 1
[RETRI] Pala guide
Předmluva
Retri palach na wotlku už není pouze supportový char, ale je schopný dát dmg stejnou jako většina dpsek. Při troše štěstí být i první v recountu na single target. Oproti TBC, kde retri palach měl nic moc spelly, byl přidán Divine Storm, snížen CD na Crusader Strike, Exorcism je v retri talentech instantní a systém Seal + Judgement byl změněn..., inovován..., a dokonce k lepšímu. Jedna zvláštnost oproti jiným dpskám je fakt, že pro paladina je nejlepší stat strengh i když nemá hit/expertise cap. Co vím tak pro všechny ostatní classy je lepší hit než SP/Str/Agi/AP. Teprve po capnutí hitu začíná být lepší.
Class
estr – equvalent to strengh
je tabulka převádějící všechny ofenzivní staty na strengh. Jaké tyto hodnoty jsou se dozvíte níže. Prozatím mi musíte věřit, že nejlepší předpoklady pro dps má Human. O dvě setiny str je horší Dwarf, poté Draenei a nejhůře natom je Blood Elf, ten má v přepočtu o 1,99 str míň jak Human.
Pro hordu tedy BE, u alíků volte Humana.
Talenty
Základní talenty pro retri vypadají takto.
Více ofenzivních talentů paladin nemá, ostatní talenty hoďte buď do parry a dodge, nebo do snížení doby disarmu/stunu/fearu/disorientu.
Já mám zbylé talenty v Pursuit of Justice. O 50% kratší disarm a 15% zvýšení rychlosti běhu se vždy hodí.
5 v parry, protože parry haste mají i hráči, na bosse nepoužitelné, ale do hc a na trash se to celkem hodí. Navíc nebudete tolik chcípat. Poslední dávám do dodge... zvyk z tanka.
Glyphy
Někdo si možná všiml, že v odkazu na talenty jsou již osazené. Ten kdo ne tu má seznam.
Main
Glyph of Consecration – ušetří many jak prase. Když to dobře točíte mana opravdu dochází, proto je to glyph který nesmí chybět.
Glyph of Judgement – zvyšuje dmg judgementu o 10%.
Glyph of Seal of Vengance – při aktivovaném Seal of Corruption zvyšuje expertise o 10 (expertise opravdu expertise a ne pouze expertise rating)
Minor
Glyph of Sense Undead – pokud protivník je Undead všechen váš dmg je zvýšen o 1%. Toto je jediný ofenzivní minor glyph, proto je nutné ho mít a nezapomenout aktivovat Sense Undead.
Glyph of Blessinn of Kings – sníží cenu BoK a GboK o 50%
Glyph of Blessing of Might – zvýší dobu bomka na vás o 20 min
Flaska/jídlo/potka
Retri palach stejně jako většina melee dps používá Flask of Endless Rage (180AP) a Haste Potion (500haste/15 sec).
Jídlo je nejlepší Dragonfin Filet (40str)
Retri palach na wotlku už není pouze supportový char, ale je schopný dát dmg stejnou jako většina dpsek. Při troše štěstí být i první v recountu na single target. Oproti TBC, kde retri palach měl nic moc spelly, byl přidán Divine Storm, snížen CD na Crusader Strike, Exorcism je v retri talentech instantní a systém Seal + Judgement byl změněn..., inovován..., a dokonce k lepšímu. Jedna zvláštnost oproti jiným dpskám je fakt, že pro paladina je nejlepší stat strengh i když nemá hit/expertise cap. Co vím tak pro všechny ostatní classy je lepší hit než SP/Str/Agi/AP. Teprve po capnutí hitu začíná být lepší.
Class
Rasa | Strenght | Agility | estr |
Human | 22 | 20 | 32,12 |
Dwarf | 24 | 16 | 32,1 |
Blood Elf | 19 | 22 | 30,13 |
Draenei | 23 | 17 | 31,6 |
je tabulka převádějící všechny ofenzivní staty na strengh. Jaké tyto hodnoty jsou se dozvíte níže. Prozatím mi musíte věřit, že nejlepší předpoklady pro dps má Human. O dvě setiny str je horší Dwarf, poté Draenei a nejhůře natom je Blood Elf, ten má v přepočtu o 1,99 str míň jak Human.
Pro hordu tedy BE, u alíků volte Humana.
Talenty
Základní talenty pro retri vypadají takto.
Více ofenzivních talentů paladin nemá, ostatní talenty hoďte buď do parry a dodge, nebo do snížení doby disarmu/stunu/fearu/disorientu.
Já mám zbylé talenty v Pursuit of Justice. O 50% kratší disarm a 15% zvýšení rychlosti běhu se vždy hodí.
5 v parry, protože parry haste mají i hráči, na bosse nepoužitelné, ale do hc a na trash se to celkem hodí. Navíc nebudete tolik chcípat. Poslední dávám do dodge... zvyk z tanka.
Glyphy
Někdo si možná všiml, že v odkazu na talenty jsou již osazené. Ten kdo ne tu má seznam.
Main
Glyph of Consecration – ušetří many jak prase. Když to dobře točíte mana opravdu dochází, proto je to glyph který nesmí chybět.
Glyph of Judgement – zvyšuje dmg judgementu o 10%.
Glyph of Seal of Vengance – při aktivovaném Seal of Corruption zvyšuje expertise o 10 (expertise opravdu expertise a ne pouze expertise rating)
Minor
Glyph of Sense Undead – pokud protivník je Undead všechen váš dmg je zvýšen o 1%. Toto je jediný ofenzivní minor glyph, proto je nutné ho mít a nezapomenout aktivovat Sense Undead.
Glyph of Blessinn of Kings – sníží cenu BoK a GboK o 50%
Glyph of Blessing of Might – zvýší dobu bomka na vás o 20 min
Flaska/jídlo/potka
Retri palach stejně jako většina melee dps používá Flask of Endless Rage (180AP) a Haste Potion (500haste/15 sec).
Jídlo je nejlepší Dragonfin Filet (40str)
Naposledy upravil Valkyra dne Sat Sep 15, 2012 10:31 pm, celkově upraveno 9 krát
Valkyra- Poeet p?íspivku : 378
Points : 383
Registration date : 06. 07. 09
Re: [RETRI] Pala guide
Užitečná čísla
Mít nad 263 hitu je zbytečnost, nad 26 expertise – 10 expertise z glyphu (213 expertise rating – 82 glyph = 131) taky.
Hit tabulka pro melee oproti 83 lvl mobovi/bossovi
Z tohoto se dá také dopočítat crit cap pro white dmg. Moc se o něm nemluví ale je (100% - 0% miss – 0% dodge – 0% parry – 24% glancicng – 0% block = 76%). Tzn. Hráč nemůže dát více jak 76% crit weaponkou. U abilit je to jiné ty nejsou postiženy glancingem a jejich crit cap je 100%. U bossů je ještě problém s rozdílem lvlu. Obecně se bere jako 83 lvl a tzn -4,8% critu. V důsledku toho paladin dá o 4,8% méně critů white dmgí, než je ve statech. Cap braný ze statů je poté 80,8%, ale do bosse dáte vždy pouze 76%.
Někdo může namítnout, že v recountu měl více jak 76% critu melee, ale je to pouze protože jste měli štěstí a hra na váš hit rollovala čísla větší jak 24.
Stejného výsledku ale dosáhnete jak s 76% critu tak s 80%, 90%... critu.
Parry a Block můžete dát pouze pokud stojíte k mobovy/bossovy čelem v rozsahu +-90 st. Exp cap na parry je hodně vysoký, ale když stojíte zády je exp cap na parry 0! Tohle je potřeba si uvědomit a důsledně dodržovat.
stat | % | rating |
Hit rating | 1% | 32,79 |
Expertise rating | 1% | 32,79 |
Hit cap | 8% | 263 |
Soft Expertise cap | 6,5% | 213 Expertise rating |
Hard Expertise cap | 14% | 459 Expertise rating |
Agility | 1% critu | 62,5 |
Critical rating | 1% critu | 45,91 |
Haste rating | 1% Haste | 25,6 |
Mít nad 263 hitu je zbytečnost, nad 26 expertise – 10 expertise z glyphu (213 expertise rating – 82 glyph = 131) taky.
Hit tabulka pro melee oproti 83 lvl mobovi/bossovi
Abilita | cap | pozn. |
Miss | 8% | možno capnout na 0% |
Dodge | 6,5% | možno capnout na 0% |
Parry | 14% | 0% když stojíte zezadu (netřeba capovat) |
Glancing | 24% | vždy 24% hitů má hodnotu 75%*Wep dmg |
Block | 6,5% | 0% když stojíte zezadu |
Crit | podle critu ve statech -4,8% | |
Crushing | hráč nemá | |
Normal hit | zbytek do 100% |
Z tohoto se dá také dopočítat crit cap pro white dmg. Moc se o něm nemluví ale je (100% - 0% miss – 0% dodge – 0% parry – 24% glancicng – 0% block = 76%). Tzn. Hráč nemůže dát více jak 76% crit weaponkou. U abilit je to jiné ty nejsou postiženy glancingem a jejich crit cap je 100%. U bossů je ještě problém s rozdílem lvlu. Obecně se bere jako 83 lvl a tzn -4,8% critu. V důsledku toho paladin dá o 4,8% méně critů white dmgí, než je ve statech. Cap braný ze statů je poté 80,8%, ale do bosse dáte vždy pouze 76%.
Někdo může namítnout, že v recountu měl více jak 76% critu melee, ale je to pouze protože jste měli štěstí a hra na váš hit rollovala čísla větší jak 24.
Stejného výsledku ale dosáhnete jak s 76% critu tak s 80%, 90%... critu.
Parry a Block můžete dát pouze pokud stojíte k mobovy/bossovy čelem v rozsahu +-90 st. Exp cap na parry je hodně vysoký, ale když stojíte zády je exp cap na parry 0! Tohle je potřeba si uvědomit a důsledně dodržovat.
Naposledy upravil Valkyra dne Sat Sep 15, 2012 10:34 pm, celkově upraveno 6 krát
Valkyra- Poeet p?íspivku : 378
Points : 383
Registration date : 06. 07. 09
Re: [RETRI] Pala guide
Výběr equipu
Nejjednodušší je porovnávat itemy stylem BIS (Best In Socket), kdy se porovnávají třeba dva kusy rukavic. Nezáleží přitom jestli druhé již nepřešvihnou hit/exp cap. Porovnání se provádí podle estr tabulky, která vypadá takto:
Použití estr je jednoduché. Představte si, že máte rukavice s:
67str
111stam
50 crit
42 haste
Vyhledáte v tabulce příslušný stat a vynásobíte ho s hodnotou na rukavicích (1,000*67str = 67 estr)
Výsledek vypadá nějak takto:
První item
67str.............1*67 = 67
111stam
50 crit...........0,536*50 = 26,8
42 haste........0,458*42 = 19,236
celkem..........113,036
Celkem tedy tento item vydá za 113,036 str bez enchu a socketů.
Druhý item
67 str...........1*67 = 67
79 stam
67 haste.......0,458*67 = 30,686
43 exp..........0,768*43 = 33,024
celkem..........130,71
Podle výpočtu je druhý item lepší cca o 17 str. To je pravda ale tato metoda nezohledňuje možnost overcapu, set bonusu a podobně. Pokud by jsme set bonus složili s headky, shoulderu, chestky a legů a měli méně jak 23 expertise. Potom opravdu byly druhé lepší. Naneštěstí je práve složení 4. set bonusu takto nevhodné. Tady je rozdíl pouze cca 17 str, ale u headky, tam je rozdíl T7,5 vs head z os je rozdíl celých 18 str . Musíme si ale uvědomit, že T7,5 head má celkem 64 hitu (ench + gem) a když máme over hit klesne hodnota T7,5.
Podobné převodní tabulky existují snad pro všechny classy, stačí jen hledat.
Nejjednodušší je porovnávat itemy stylem BIS (Best In Socket), kdy se porovnávají třeba dva kusy rukavic. Nezáleží přitom jestli druhé již nepřešvihnou hit/exp cap. Porovnání se provádí podle estr tabulky, která vypadá takto:
Stat | váha |
Str | 1,000 |
Hit | 0,817 |
Exp | 0,768 |
Crit | 0,536 |
Agi | 0,506 |
Haste | 0,458 |
Arpen | 0,417 |
AP | 0,393 |
Použití estr je jednoduché. Představte si, že máte rukavice s:
67str
111stam
50 crit
42 haste
Vyhledáte v tabulce příslušný stat a vynásobíte ho s hodnotou na rukavicích (1,000*67str = 67 estr)
Výsledek vypadá nějak takto:
První item
67str.............1*67 = 67
111stam
50 crit...........0,536*50 = 26,8
42 haste........0,458*42 = 19,236
celkem..........113,036
Celkem tedy tento item vydá za 113,036 str bez enchu a socketů.
Druhý item
67 str...........1*67 = 67
79 stam
67 haste.......0,458*67 = 30,686
43 exp..........0,768*43 = 33,024
celkem..........130,71
Podle výpočtu je druhý item lepší cca o 17 str. To je pravda ale tato metoda nezohledňuje možnost overcapu, set bonusu a podobně. Pokud by jsme set bonus složili s headky, shoulderu, chestky a legů a měli méně jak 23 expertise. Potom opravdu byly druhé lepší. Naneštěstí je práve složení 4. set bonusu takto nevhodné. Tady je rozdíl pouze cca 17 str, ale u headky, tam je rozdíl T7,5 vs head z os je rozdíl celých 18 str . Musíme si ale uvědomit, že T7,5 head má celkem 64 hitu (ench + gem) a když máme over hit klesne hodnota T7,5.
Podobné převodní tabulky existují snad pro všechny classy, stačí jen hledat.
Naposledy upravil Valkyra dne Sat Mar 17, 2012 6:17 am, celkově upraveno 3 krát
Valkyra- Poeet p?íspivku : 378
Points : 383
Registration date : 06. 07. 09
Re: [RETRI] Pala guide
Způsob gemování
Výběr vhodného gemu se provádí také pomocí estr tabulky. V 50% případech se vyplatí dodržovat žluté sockety pokud je bonus str/hit. Modré se vyplatí jen málokdy.
Pro příklad T7,5 legy
červený socket
žlutý socket
socket bonus 6 haste.
Při osazení 2x 16 str vychází
16 estr
16 estr
0 estr
celkem tedy 32 estr
Při osazení 16 str a 8str + 8 hit vychází
16 estr
8 estr + 6,536 estr
3,216 estr
celkem tedy 33,752 estr
Při osazení 16 str a 16 hit
16 estr
13,072 estr
3,216 estr
celkem tedy 32,287 estr
Při osazení 16 str a 8 str + 8 crit
16 estr
8 estr + 4,288 estr
3,216 estr
celkem tedy 31,504 estr.
Pokud jste prošli výpočty až sem je vám jasné, že na netu všude šířené pravidlo 1 prismatic a vše ostatní 16/20 str je blbost.
Minimálně dokud nejsou epic gemy se vyplatí do žlutých socketů dávat 8 str + 8 hit, ovšem za předpokladu, že nemáte hit cap. Poté už opravdu platí pravidlo 1 prismatic + 16/20 str všude.
Přehled gemů
Pokud zohledníhe socket bonusy dá se řídit touto tabulkou.
Výběr vhodného gemu se provádí také pomocí estr tabulky. V 50% případech se vyplatí dodržovat žluté sockety pokud je bonus str/hit. Modré se vyplatí jen málokdy.
Pro příklad T7,5 legy
červený socket
žlutý socket
socket bonus 6 haste.
Při osazení 2x 16 str vychází
16 estr
16 estr
0 estr
celkem tedy 32 estr
Při osazení 16 str a 8str + 8 hit vychází
16 estr
8 estr + 6,536 estr
3,216 estr
celkem tedy 33,752 estr
Při osazení 16 str a 16 hit
16 estr
13,072 estr
3,216 estr
celkem tedy 32,287 estr
Při osazení 16 str a 8 str + 8 crit
16 estr
8 estr + 4,288 estr
3,216 estr
celkem tedy 31,504 estr.
Pokud jste prošli výpočty až sem je vám jasné, že na netu všude šířené pravidlo 1 prismatic a vše ostatní 16/20 str je blbost.
Minimálně dokud nejsou epic gemy se vyplatí do žlutých socketů dávat 8 str + 8 hit, ovšem za předpokladu, že nemáte hit cap. Poté už opravdu platí pravidlo 1 prismatic + 16/20 str všude.
Přehled gemů
Gem | Staty | estr |
Bold Scarlet Ruby | 16 str | 16 estr |
Etched Monarch Topaz | 8 str + 8 hit | 8 estr + 6,536 estr = 14,536 estr |
Rigid Autumn Glow | 16 hit | 13,072 estr |
Inscribed Monarch Topaz | 8 str + 8 crit | 8 estr + 4,288 estr = 12,288 estr |
Siren's Tear | 6 all stats | 6 estr + 3,036 estr = 9,036 estr |
Sovering Twilight Opal | 8 str + 12 st | 8 estr |
Pokud zohledníhe socket bonusy dá se řídit touto tabulkou.
Naposledy upravil Valkyra dne Sat Mar 17, 2012 6:18 am, celkově upraveno 3 krát
Valkyra- Poeet p?íspivku : 378
Points : 383
Registration date : 06. 07. 09
Re: [RETRI] Pala guide
Spelly
O těch někdy příště, až se zas budu ve škole nudit.
O těch někdy příště, až se zas budu ve škole nudit.
Valkyra- Poeet p?íspivku : 378
Points : 383
Registration date : 06. 07. 09
The Genesis forum :: World of Warcraft :: Class guides :: WotLK :: Paladin
Strana 1 z 1
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
|
|